Första hoppningen på två månader

Tänk hur länge Romance har vilat egentligen. Läs det här inlägget, det var det ridpasset när jag märkte att hon var halt. Vi har alltså inte hoppat sen i April?! 


Idag plockade jag ihop ett eget bettlöst träns, det blev faktist superbra och jag kommer nog andvända det flera gånger. Romance ska få slippa bettet i några dagar på grund av den där irritationen hon har i mulen. Jag red upp till Lycketorps dressyrbana och byggde upp två räcken på 50-60 cm och travbommar på den andra långsidan. Sedan hoppade jag lite och avslutade med en kort bana, och Romance var glad och pigg på att få hoppa :)  Även fast jag red utan sporrar så gick det jättebra, jag brukar ju ha det på henne i hoppningen annars. 

Mamma var inte med och fotade när jag red, men hon tog några bilder på stallplanen när vi kom tillbaka. Dock skulle bilderna var finare om min tröja inte låg över mina ben, haha ;) 

På bilden ovan ser ni tränset tydligare. Jag sate fast sidostyckerna i nosgrimman och tyglarna i nosgrimmans ringar :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0