Underbart :')

Gud så underbart det var att rida Romance idag! Red barbacka på fältet i solskenet, tränade lite "centrerad ridning" som det kallas. Alltså att rida med så små hjälper som möjligt typ.. :) Red på helt långa tyglar och ponnyn lyssnade superbra ändå. Det räckte med att jag sa ordet "gaaalopp" så gjorde hon en fin galoppfattning, och sedan "ptrroo" så saktade hon av till skritt. Vi tränade även på att samla traven och galoppen utan att ta i tyglarna, det var lite svårt men fungerade bra i slutet. När jag tyckte att det räckte på fältet red vi in i hagen och busade lite ^^ Det blev ett par skutt över stockarna som Romance tyckte var redigt kul, dock var det nära att jag flög av ett par gånger haha!
Sedan red jag ut på Kylie, med My som red Prince :)
Bilder från igår:
ÅÅ så himla söt hon var när hon somnade i stallgången :')



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0