Presentation- Romance

Kan börja med att säga att denna ponnyn har ett hjärta av guld och har lärt mig massor på bara ett år. ♥
Romance är född 1987, en riktig gamling är hon alltså, haha! Hon är rasen New forest och är färgen brun. Hon är ca 138 cm i mkh, så är en c-ponny. Att rida är hon jättefin och rätt så känslig för hjälperna, ibland kan hon vara lite seg och ibland superpigg, så det är olika från dag till dag^^. Hon är en riktig surtant (haha förlåt Rumpis<3) mot de andra hästarna, men mot mig och andra människor är hon snäll som ett lamm.
Än så längre har vi vart ute på ett par hopp clearrounder och en klubbdressyr. Och nu under våren 2012 ska vi försöka att starta LB:1 i lokal dressyrtävling :)
Jag har kontakt med både Romance's förra ägare och förrförra ägare så jag vet lite om vad hon gjort i livet. Hon har gått på ridskola där hon trivdes bra och var en favorit för barnen. Och endast hoppat clearround 50-60 cm med förförra ägaren. Hos förra ägaren har hon blivit sparsamt riden de senaste åren (om jag fattade det rätt), men haft det jättebra. Vad jag har hört har hon inte blivit tävlad något, kanske bara någon gång. Så nu, när hon snart är 25 år, börjar livet som tävlingsponny xD Haha nej, skämt åsido, hon ska inte bli någon tävlings häst nu, vi kommer endast köra på låga klasser och bara ha kul. Så en samanfattning av hennes liv är kanske att hon är väl "sparad" så hon är inte ett dugg utsliten och har mååånga år kvar ♥
Ja, vad ska man säga mer... Hon har ett par smeknamn, som Rumpis, Rompan (mamma säger alltid Rompan), Sötnos, Älskling, Rumpan, köttbullen osv. My brukar även kalla henne Röven ibland, dock vet jag inte varför... :'( Hahahaha!
Romance har iallafall en STOR plats i mitt hjärta, och kommer stanna där för alltid ♥♥♥


Kommentarer
Lilly

Fin blogg kusin!!! Måste säga att din häst verkligen är född på ett riktigt bra år, 1987 kan de bli bättre? Inte är väl vi 87or så gamla heller ;-) kram på dig!

2012-01-29 @ 00:31:33
URL: http://hellman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0