Årstiderna

Tänkte skriva lite fördelar och nackdelar om årstiderna när man har häst!
Sommaren: Riktigt mysig årstid och härligt med sommarlov, MEN eftersom stackars Romance har eksem på sommaren så är det fakitst riktigt jobbigt. Och alla insekter som bits när man rider är också något jag inte gillar med sommaren... Annars som sagt är det kul att kunna vara i stallet hela dagarna utan att behöva tänka på skolan! :)
Hösten: Gillar hösten! Inte för varmt och inte för kallt, och man slipper både snö och insekter, haha! Dock brukar det bli lerigt i hagarna och blåsa rätt så mycket om jag minns rätt xD
Vintern: Den här vintern har det ju inte vart så mycket snö, men annars brukar det ju vara härligt att låta hästarna sträcka ut i galopp på ett fält med djup snö, eller hur? :D Men nu har ju underlaget vart såå dåligt när det är fryser och blir stenhårt, så det knappt går att rida! Men annars tycker jag vintern är rätt så mysig ändå!
Våren: Jag ser fram emot våren nu, ska bli skönt att slippa kylan och mörkret! Och även komma igång med träningar och så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0