Ändrade planer :'(

Ååhh varför ska jag bli sjuk just när det händer roliga saker? Som denna dag fick jag stanna hemma från påskfirandet med My och Vilma då jag har jätteont i halsen och är genomförkyld... Men det är ändå helt okej här hemma, mamma och pappa har några vänner här på påskmiddag, så god mat får jag ju iallfall... :) Och mitt dunderpåskägg här bredvid mig är inte heller helt fel!

Jag begav mig ändå till stallet, trots att jag inte var 100% kry. Det blev en jättemysig barbacka ritt i skogen och på några grusvägar, med bästaste ponnyn. Hon var riktigt pigg och glad, så när vi galopperade var det svårt att hålla sig kvar utan sadel! Och sen är hon ju ganska "tittig" också, så i galoppen var hon tvungen att tvärstanna ett par gånger bara för att kolla på t.ex en snöhög... Haha Romance då! När vi galopperat (eller ska man säga skenat) klart så skrittade jag på långa tyglar och plötsligt hoppar hon iväg åt sidan så jag ramlar av! Kunde inget annat än skratta, hon hittar ju på saker när man minst anar det. Det var en jättemysig ridtur iallafall så jag är nöjd ändå.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0